سایت تفریحی و سرگرمی نالینو
هتل آپارتمان در مشهد
  • سرگرمی
  • زندگی بهتر
  • موفقیت
  • مجله خبری روز
  • سلامت
  • آشپزی
  • چگونه به صورت سالم چاق شویم؟

    مجموعه : تناسب اندام |منبع

    به گزارش نالینو به نقل از دکتر کرمانی؛ بسیاری از مردم به دنبال کاهش وزن هستند اما در این میان افرادی نیز هستن که مورد حسادت افراد چاق قرار میگیرند چون لاغر هستند. اما شاید ندانید برخی افراد لاغر هم مشکلات خاص خودشان را دارند. غذا خوردن شاید کاری آسان باشد اما برای این افراد چالشی بزرگ است. دلایل نیاز به افزایش وزن شامل مسائل مربوط به سلامت، فقدان اشتها، سوخت رسانی هنگام ورزش، عضله سازی و یا فقط نیاز به اضافه شدن چند کیلو است. کمی زیر وزن طبیعی بودن آنچنان هم ضرر ندارد. اگر با وجود مقداری کمبود وزن از پس کارهای خود بر می آیید و در هنگام ورزش مشکلی ندارید این کمبود وزن هیچ مشکلی ندارد حتی تحقیقات نشان میدهد نشانه ی سلامتی شما هم هست. به هر حال اگر مایلید کمی وزن اضافه کنید این کار را از راه درست و سالم انجام دهید. نه اینکه همه چیز بخورید تا وزنتان بالا برود.

    کالری را محاسبه کنید اما مواد مغذی را فراموش نکنید

    تمرکزتان را روی مواد غذایی سالم بگذارید. یادتان باشد هر چقدر هم کالری یک غذا بالا باشد باز هم این مواد مغذی است که باید ملاک اصلی قرار بگیرد. آلیس بندر متخصص تغذیه و مدیر موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان میگوید: برای وزن اضافه کردن باید غذایی پر کالری و البته سرشار از مواد مغذی بخورید نه فقط غذاهای پرکالری سرشار از چربی، شکر و کالری های پوچ. هدف این است که غذایی بخوریم سرشار از ویتامین ها، مینرالها، مواد مغذی و کالری بالا تا با هر گاز کالری به همراه مواد مغذی بگیریم. کار را با غذاهای مغذی و پرکالری شروع کنید و هر موقع توانستید غذاهای غنی شده با مواد اضافی مانند ماست، میوه، آجیل و چربی های سالم.

    بیشتر اوقات بخورید، وزن اضافه کنید

    صرف نظر از اینکه چرا میخواهید وزن اضافه کنید، خوردن میان وعده های مقوی در کنار وعده های اصلی یکی از راه های جمع آوری کالری و اضافه کردن وزن است. سعی کنید هر روز در کنار وعده های اصلی شش یا حداقل سه میان وعده استفاده کنید. سعی کنید میان وعده ها شامل پروتئین، نشاسته، سبزیجات و چربی باشد. پس سعی کنید بیشتر اوقات چیزی میل کنید و همچنین سعی کنید انتخاب هایی هوشمندانه انجام دهید. بسته به انتخاب نوع غذا میتوانید سرعت افزایش وزن خود را تند یا کند کنید.

    ساخت عضله

    ورزشکارانی که میخواهند وزن اضافه کنند باید به همان اندازه که تمرین میکنند به رژیم خود کالری و پروتئین استفاده کنند تا بتوانند عضله سازی کنند. افراد لاغر میتوانند با خوردن میان وعده های پروتئینی مانند شیر کم چرب به راحتی عضله سازی کنند. ورزشهای قدرتی در کنار چنین میان وعده هایی باعث ساخت عضله میشود و از آنجا که عضله سنگین است باعث بالا رفتن وزن میشود. از ورزشهایی هم که عضله ساز نیستند بپرهیزید.

    نکاتی برای افزایش وزن
    • در کنار صبحانه خود یک نان تست سبوس دار که روی آن کره بادام زمینی مالیده شده باشد میل کنید.
    • اگر املت میخورید به آن یک تخم مرغ اضافی و پنیر اضافه کنید.
    • سیبی را قطعه قطعه کنید و روی ان کره بادام زمینی بمالید و میل کنید.
    • درون یک کاسه ماست آجیل و عسل بریزید سپس میل کنید.
    • با استفاده از پنیر و سس به سیب زمینی خود کالری اضافه کنید.
    • به سالاد خود پنیر، سس و روغن زیتون اضافه کنید.
    • اگر بیرون میروید همیشه یک کیسه با خود داشته باشید و در آن میان وعده ی خود را قرار دهید تا استفاده کنید.
    • از شکلات های پروتئینی برای افزایش کالری و پروتئین دریافتی خود استفاده کنید.
    • از سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی و ذرت شیرین استفاده کنید.
    • از شیر و آب میوه های طبیعی برای بالا بردن کالری دریافتی خود استفاده کنید.
    افزایش وزن بعد از بیماری

    کاهش وزن اکثر اوقات با یک بیماری همراه است و دلیل آن هم کم اشتها شدن و یا شرایط خاص همان بیماری است. در طول بیماری اغلب رژیم نامناسب باعث کمبود بدن در کالری، پروتئین، ویتامین و مینرال ها میشود. خوردن آب میوه، تخم مرغ و میان وعده های کوچک و سالم کمک میکند بدن به وضعیت قبلی خود بازگردد. میان وعده های سالم به راحتی هضم میشوند، سرشار از مواد مغذی هستند و همچنین با سادگی آماده میشوند. در کنار مواد مغذی باید پروتئین هم استفاده کنید زیرا پروتئین به ریکاوری بعد از بیماری بسیار کمک میکند. گوشت بدون چربی، ماهی یا مرغ و چند وعده لبنیات، غلات سبوس دار، تخم مرغ، و حبوبات بخورید تا مطمئن شوید به اندازه ی کافی پروتئین میگیرید.

    نکاتی برای افزایش اشتها

    وقتی اصلا اشتها به خوردن غذا ندارید کارهایی است که میتوانید با آنها میل به غذا پیدا کنید. قبل از غذا خوردن مقداری پیاده روی کنید این کار میتواند اشتهای شما را شعله ور کند. اگر اشتها ندارید غذای مورد علاقه خود را بخورید با این کار میتوانید اشتهای خود را تحریک کنید. میتوانید به غذاهای خود ادویه یا دیگر چاشنی های خوش طعم کننده اضافه کنید تا میل به خوردن پیدا کنید. طعم خوب میوه ها نیز به برانگیخته شدن اشتها کمک میکند. میتوانید میوه را به صورت آب میوه هم استفاده کنید.

    آیا قرص های افزایش وزن کارساز هستند؟

    قرص و داروهایی که به شما قول اضافه کردن وزن و یا عضله را میدهند کارساز نیستند و خطرناک هم هستند. این محصولات ترکیباتی مخفی و خطرناک دارند که برای سلامتی بسیار مضر است. انجمن غذا و داروی آمریکا لیستی بلند بالا از داروها و مکمل های خطرناک افزایش وزن و بدنسازی تهیه کرده است. اگر اضافه کردن وزن با بیشتر خوردن در وعده ها و یا اضافه کردن تعداد وعده ها برای شما ممکن نیست حتما با یک متخصص صحبت کنید.

    ارسال دیدگاه



    لینک های مفید
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه